zon beli-belah

Halaman

Rabu, 28 Mac 2012

aku x mau fight k

  Semua org thu, kita kalau nk improve mmg kena brsaing.. tp pnh x dgr pepatah "success is depend on what you do with you" ??? persaing trbesar kita adlh diri kita sndiri. drpd kita mncari kejayaan drpd kegagalan org lain, baik kita cari ruang utk kita mmbaiki diri sndiri... apa gunanya dengki, kan Allah da tetap kan kita rezeki masing2,, tggu kita ja yg nk kejar n dptkn nya..


   Fitrah manusia ni mmg la ada perasaan cemburu, sy sndiri pn ada juga perasaan ingin brsaing bila tgk kwn lain maju setapak lebih dari sy. tp wajar ka utk kita tarik dia kembali di takuk yg lama, tambh2 lg kalau dia 2 kwn yg bole dikira rapat.. apa slhnya kalau kita tlg happy tuk kwn kita..

   Awk kwn yg sy percaya, kwn yg sy x pernah expect ada sifat mcm ni.. sikap awk yg da berubah buat sy pn da berubah.. skrg ni bila sy senyum pd awk pn sy rs mcm pura2, rs hipokrit.. mcm mna nk kmbali pd friendship kita yg dulu??.. Luka 2 mgkin bole smbuh, tp parut 2 ttp ada..

   Akan ke mana kejayaan kita ni kalau kita dpt dgn menindas org lain.. ke akhirat ka?.. sy buat N3 kali ni sbgai refleksi utk diri sy sndiri juga.. sama2 la kita berubah.....

2 ulasan:

BCJ berkata...

hemm..saya pun penah jadi cm awak..apa yg penting diri kite sendiri..biarkan org yg dengki kite tu terus dengki kita sampai dia penat..kita lah yg tentukan siapa diri kita sebenarnya..bukan org lain..:)

Unknown berkata...

ya, setuju sgt dgn bcj..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...