zon beli-belah

Halaman

Sabtu, 24 November 2012

Zikir Terapi Diri

Assalammualaikaum n selamat pukul 9.38 malam..
Maghrib tadi, aku dengar zikir hasbi rabbi dekat astro oasis.. rasa tenang n hilang semua serabut dekat kepala otak ni.. memang sesuai sangat la dengan tajuk album hafiz hamidun "Zikir Terapi Diri". Bagi sesiapa yang tengah stress, gundah gulana or serabut ker, elok sangat lah dengar.. bagi sesiapa yang tak da mslh pun boleh dengar, di samping memuhasabahkan diri, dapat menambah pahala.. so, jom dengar Zikir ni..

video

Selasa, 6 November 2012

Milo Ais


N3 kali ni sy  nak cerita tentang resipi milo ais.. panjang sungguh ceritanya.. hehe.. siyes susah nak buat benda ni (dengan muka teruja).. penat sy buat research. XP .. bagi sesaipa yang x reti nak buat lagi, bole la cuba guna resepi ni keh..
 
Bahan-bahan:-
  • Milo-2sudu besar
  • susu pekat manis-1 sudu teh
  • susu sejat-1 sudu besar 
  •  gula -1sudu kecil 
  •  air panas-1/3 mug 
  •  Ais cube-suka hati
Cara-cara:-

1.       Mula-mula, masukan Milo & gula kedalam mug, dan gaulkan sehingga sebati.
2.       Kemudian masukan air panas dan kacau sehingga milo dan gula larut.
3.       Seterusnya masukan susu pekat + susu sejat, dan kacau lagi.
4.       Lepas tu, baru lah masukan ais cube sampai penuh mug.
5.       Akhir sekali, sengeh sehingga nampak gigi, baru minum.. XP

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...