zon beli-belah

Halaman

Rabu, 20 Oktober 2010

Aku manusia biasa...

Hari ni tayar pancit lagi..esk kena bli tayar baru, sbb tayar 2 da x ley guna da.. huhu.. x thu la kenapa yg kerap sgt pancit.. mgkin sbb tayar 2 tayar tampong.. x tahan..
Ari ni ari yg agak meletihkan.. tambah lak kena kritik dgn seseorg yg aku br knl.. aku ni mudah tersinggung ka?.. biar la.. mgkin dia layak untuk kritik aku.. aku x ley ubah pandangan org.. aku hrp ley ubah diri sendiri.. selama ni pn, aku bkn mgimpikan utk mnjd seorg yg teruk.. tp aku bkn lah seorg yg sempurna.. mgkin ni kelemahan aku.. terima kasih wahai sahabat sbb sedarkan aku...
"Ya Allah, tiada yang mudah selain yang Engkau mudahkan, dan Engkau jadikan kesusahan itu mudah jika Engkau menghendakinya."

Rabu, 13 Oktober 2010

Tayar pancit

Hari sabtu lepas aku tlh mengalami 1 lg pengalaman dlm hidup aku.. kira2 jam 7 mlm.. dlm perjalanan balik ke jitra, tayar kereta tlh pancit di kwsan pumpong, alor setar, kedah.. huhu..perasaan mengalami benda ni mmg x best, sbb aku x reti tukar tayar.. nasib baik kebetulan di situ ada workshop.. pas 2 aku pn mintak la adik yg keja dkt workshop 2 tlg tukar.. nasib baik lg.. 2 la.. time2 senja dok merewang lg.. huhu..

DOA MENGHILANGKAN KESEDIHAN

"Sesungguhnya aku berserah diri kepada Zat yang Maha Hidup yang tidak mengenal mati. Tidak ada daya dan kekuatan kecuali atas izin Allah yang Maha Tinggi  lagi Maha Agung."(Riwayat Al-Hakim)

Selasa, 5 Oktober 2010

Diet berhasil







Da dkt 20 ari aku diet, akhirnya aku brjaya turunkan 2kg.. kiranya 10 ari 1kg, ok la 2 kan.. kalau turun cepat2 sgt pn, t cepat lak naik nya.. yg penting, usaha di teruskan.. hehe..

Jumaat, 17 September 2010

TURUNKAN BERAT BADAN

Selamat hari raya, maaf zahir dan batin....
hari ni dah lapan syawal, bersamaan dgn 17 September 2010.. wlu pn menurunkan berat badan bkn tujuan aku brpuasa, tp agak rugi gak la sbb berat turun 1 kg ja.. huhu.. mungkin sbb pengambilan kalori yg sama bnyak sblum aku berpuasa dgn semasa berpuasa.. lps 2 sepanjang bln puasa x buat senaman lak 2.. sbb 2 la metabolisme menurun, dan berat badan pun lmbt turun.. isyh... melampau cik faz ni.. hehe.. (diet dapat mengurangkan pengambilan kalori tetapi metabolisme juga turut brkurang), (bersenam dapat tingkatkan metabolisme dan menghilangkan beberapa kalori)
strategi turunkn berat badan..
BERSENAM
*skipping 10 minit (lebih kurang 100 lompatan kali 4=400 lompatan/50 lompatan kali 8=400 lompatan), buat 5 kali sminggu.
*joging 30 minit, sekali sminggu.
*window shoping 1 jam sekali sminggu.. (hehe.. bleh la gak.. hehe..)
DIET
*kawal pemakanan
*mengambil makanan tertentu utk tingkatkan metabolisme (cth: teh hijau, bwg putih, cili).. metabolisme sbnrnya membantu utk turunkan berat badan..

Cara ni dgr mcm kelakar ja kan?.. tp aku da penah try dah awal thn hr 2 sampai bln 4.. berat turun 1 kg 2 minggu = 2 kg 1 bln = 8 kg 4bln.. ok la kan?.. so, jom cuba!..

Jumaat, 20 Ogos 2010

Isnin, 26 Julai 2010

Salam..

2 3 ari ni aku mnjalani kehidupan yg agak membosankan... huhu.. memang bosan btol la.. sebenarnya, aku brminat utk smbung blajar.. tp aku x sure keputusan yg aku buat ni btol ka x.. hemmm.. pa pn, apply la dlu.. lau dpt pikir lain....

Ahad, 4 Julai 2010

TEMUDUGA..!

yea..yea.... yea..yea.... ari ni dua kli aku taip dkt blog ni.. boring eyer psl lani.. tp brita baik kli ni aku dpt temuduga esk... hehehe.. tp br temuduga la.. rs bahagia mcm da dpt keja.. ni kira temuduga yg kedua lps aku brenti keja awl bln jun ari 2... da sebulan x da keja, bru dpt 2 temuduga... huhu.. truk la cik faz ni.. tetiba nk sedey balik ni.. mgkin sbb aku agk memilih.. bukan sj suka2 nk memilih, tp utk ms dpn.. mgkin dlu aku main sambar ja mana2 keja yg dpt.. tp kli ni aku nk pilih btul2.. lau keja 2 x sesuai dgn aku, t aku x kan brtahn lama dgn keja 2.. n lg stu, lau aku da mula keja, aku dah x byk ms utk cri keja lain yg lbih baik dah.. jd ms tgh fre ni, cri la keja btol2 kn...? 2 pndapat aku la kn.. jd, gd luck utk esk yea cik faz!..

Sabtu, 3 Julai 2010

Mukadimah...

testing2.. hehehe.. dgn rsa brbesar ati dan lafaz bismillah aku merasmikan blog ni. hehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...